Working with Texts in the EFL Classroom
de Boccia, Cristina - Brain, Virginia - Dorado, Laura - Farías, Alejandra - Gauna, Belén - Hassan, Samiah - Perera de Saravia, Guillermina -
$5400.00.-
Resumen
A rich and engaging resource for enhancing the quality of teaching, this book is an essential professional companion for teachers of English as a foreign language. Major strengths are the infusion of a rigorous, well-researched basis in systemic functional linguistics into a framework of highly engaging, authentic learning experiences. These feature systematic, meaningful language teaching through interaction encounters in contexts of shopping, personal health care and other practical transactions, as well as delightful opportunities for enjoyment with literary narratives and movie reviews.
Un atractivo y rico recurso para fortalecer la calidad de la enseñanza y un compañero esencial para la actividad profesional del profesor de inglés como lengua extranjera. Entre las fortalezas de esta obra, se destaca la capacidad de integrar un marco sistémico funcional riguroso y sólidamente fundado con un conjunto de experiencias de enseñanza - aprendizaje auténticas y verdaderamente motivadoras. Estas actividades promueven de manera sistemática y significativa la enseñanza por medio de interacciones de compra y venta, salud personal y otras transacciones cotidianas, junto con encantadoras oportunidades para disfrutar narraciones literarias y reseñas de películas.
Len Unsworth
Professor in Education, Griffith University,
Queensland, Australia.
Indice
Index
11 Foreword
13 Introduction
13 Our aim
15 How this book is organized
17 Chapter 1: Approaching texts functionally
17 A brief encounter with Systemic Functional Linguistics
19 Teaching genres
30 Getting set to teach with the genre cycle
33 Chapter 2: Narratives exploring worlds, using language creatively
33 Why stories?
35 Stories in context
36 Understanding stories
39 Narratives in EFL textbooks
42 Teaching narratives
42 Activities for classroom practice
60 Lesson plan on narratives. The case of Switch on the Night
74 Appendix
77 Chapter 3: At your service! Getting what we need done
77 Why service encounters?
80 Service encounters in context
81 How is the social function of service encounters fulfilled?
90 Service encounters in EFL textbooks
92 Teaching service encounters
93 Activities for classroom practice
114 A textbook lesson revised
125 Appendix
129 Chapter 4: Don’t miss it! A lesson at the movies
129 Why movie reviews?
131 How is the social function of movie reviews fulfilled?
137 Movie reviews in EFL textbooks
139 Teaching movie reviews
163 Specifying the writing event: The role of task sheets
171 Appendix
173 References
Datos técnicos
Libro. ISBN 978-950-39-0293-6. 2013 / 1º edición. Cubierta y encuadernación rústica. 176 p. 26.00 x 19.00 cm.
Descargas
Autores/as
Boccia, Cristina
This book was written by a group of professors from the EFL Teacher Training College at the Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional de Cuyo. They are all involved in teaching EFL and researching on topics related to functional aspects of language. They are especially interested in the role of genres in the EFL curriculum and in ways of foregrounding the role of texts as key organizing constructs. The textual descriptions and the pedagogical applications that have been developed by this research group have also been shared and tested in workshops with teachers working in public and private educational contexts in Mendoza.
Este libro es el resultado del trabajo de un grupo de docentes-investigadoras del Profesorado de Inglés de la Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional de Cuyo. Todas ellas se dedican a la enseñanza del inglés como lengua extranjera, investigan sobre temas relacionados con los aspectos funcionales de la lengua y el rol que desempeñan los géneros textuales en los programas de enseñanza de inglés como lengua extranjera y procuran generar material de enseñanza-aprendizaje en el que los géneros textuales sean ejes organizadores centrales.
Las aplicaciones pedagógicas que han desarrollado han sido compartidas y validadas en talleres ofrecidos a profesores de inglés de los ámbitos público y privado de Mendoza.
Brain, Virginia
This book was written by a group of professors from the EFL Teacher Training College at the Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional de Cuyo. They are all involved in teaching EFL and researching on topics related to functional aspects of language. They are especially interested in the role of genres in the EFL curriculum and in ways of foregrounding the role of texts as key organizing constructs. The textual descriptions and the pedagogical applications that have been developed by this research group have also been shared and tested in workshops with teachers working in public and private educational contexts in Mendoza.
Este libro es el resultado del trabajo de un grupo de docentes-investigadoras del Profesorado de Inglés de la Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional de Cuyo. Todas ellas se dedican a la enseñanza del inglés como lengua extranjera, investigan sobre temas relacionados con los aspectos funcionales de la lengua y el rol que desempeñan los géneros textuales en los programas de enseñanza de inglés como lengua extranjera y procuran generar material de enseñanza-aprendizaje en el que los géneros textuales sean ejes organizadores centrales. Las aplicaciones pedagógicas que han desarrollado han sido compartidas y validadas en talleres ofrecidos a profesores de inglés de los ámbitos público y privado de Mendoza.
Dorado, Laura
This book was written by a group of professors from the EFL Teacher Training College at the Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional de Cuyo. They are all involved in teaching EFL and researching on topics related to functional aspects of language. They are especially interested in the role of genres in the EFL curriculum and in ways of foregrounding the role of texts as key organizing constructs. The textual descriptions and the pedagogical applications that have been developed by this research group have also been shared and tested in workshops with teachers working in public and private educational contexts in Mendoza.
Este libro es el resultado del trabajo de un grupo de docentes-investigadoras del Profesorado de Inglés de la Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional de Cuyo. Todas ellas se dedican a la enseñanza del inglés como lengua extranjera, investigan sobre temas relacionados con los aspectos funcionales de la lengua y el rol que desempeñan los géneros textuales en los programas de enseñanza de inglés como lengua extranjera y procuran generar material de enseñanza-aprendizaje en el que los géneros textuales sean ejes organizadores centrales. Las aplicaciones pedagógicas que han desarrollado han sido compartidas y validadas en talleres ofrecidos a profesores de inglés de los ámbitos público y privado de Mendoza.
Farías, Alejandra
This book was written by a group of professors from the EFL Teacher Training College at the Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional de Cuyo. They are all involved in teaching EFL and researching on topics related to functional aspects of language. They are especially interested in the role of genres in the EFL curriculum and in ways of foregrounding the role of texts as key organizing constructs. The textual descriptions and the pedagogical applications that have been developed by this research group have also been shared and tested in workshops with teachers working in public and private educational contexts in Mendoza.
Este libro es el resultado del trabajo de un grupo de docentes-investigadoras del Profesorado de Inglés de la Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional de Cuyo. Todas ellas se dedican a la enseñanza del inglés como lengua extranjera, investigan sobre temas relacionados con los aspectos funcionales de la lengua y el rol que desempeñan los géneros textuales en los programas de enseñanza de inglés como lengua extranjera y procuran generar material de enseñanza-aprendizaje en el que los géneros textuales sean ejes organizadores centrales. Las aplicaciones pedagógicas que han desarrollado han sido compartidas y validadas en talleres ofrecidos a profesores de inglés de los ámbitos público y privado de Mendoza.
Gauna, Belén
This book was written by a group of professors from the EFL Teacher Training College at the Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional de Cuyo. They are all involved in teaching EFL and researching on topics related to functional aspects of language. They are especially interested in the role of genres in the EFL curriculum and in ways of foregrounding the role of texts as key organizing constructs. The textual descriptions and the pedagogical applications that have been developed by this research group have also been shared and tested in workshops with teachers working in public and private educational contexts in Mendoza.
Este libro es el resultado del trabajo de un grupo de docentes-investigadoras del Profesorado de Inglés de la Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional de Cuyo. Todas ellas se dedican a la enseñanza del inglés como lengua extranjera, investigan sobre temas relacionados con los aspectos funcionales de la lengua y el rol que desempeñan los géneros textuales en los programas de enseñanza de inglés como lengua extranjera y procuran generar material de enseñanza-aprendizaje en el que los géneros textuales sean ejes organizadores centrales. Las aplicaciones pedagógicas que han desarrollado han sido compartidas y validadas en talleres ofrecidos a profesores de inglés de los ámbitos público y privado de Mendoza.
Hassan, Samiah
This book was written by a group of professors from the EFL Teacher Training College at the Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional de Cuyo. They are all involved in teaching EFL and researching on topics related to functional aspects of language. They are especially interested in the role of genres in the EFL curriculum and in ways of foregrounding the role of texts as key organizing constructs. The textual descriptions and the pedagogical applications that have been developed by this research group have also been shared and tested in workshops with teachers working in public and private educational contexts in Mendoza.
Este libro es el resultado del trabajo de un grupo de docentes-investigadoras del Profesorado de Inglés de la Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional de Cuyo. Todas ellas se dedican a la enseñanza del inglés como lengua extranjera, investigan sobre temas relacionados con los aspectos funcionales de la lengua y el rol que desempeñan los géneros textuales en los programas de enseñanza de inglés como lengua extranjera y procuran generar material de enseñanza-aprendizaje en el que los géneros textuales sean ejes organizadores centrales. Las aplicaciones pedagógicas que han desarrollado han sido compartidas y validadas en talleres ofrecidos a profesores de inglés de los ámbitos público y privado de Mendoza.
Perera de Saravia, Guillermina
Nació en Buenos Aires en 1957. Es Magíster en Literaturas Contemporáneas en Inglés por la Universidad de Cuyo, donde es docente asociada de la cátedra Estudios Culturales - Literatura Infanto-Juvenil. Es Secretaria Académica de la Maestría en Literaturas Contemporáneas en Lengua Inglesa (UNCuyo). Ha publicado, junto a otros, los libros Working with Texts in the EFL Classroom (EDIUNC, 2013) y Nueve miradas sobre la literatura anglófona contemporánea (2014).