Laura Dorado

This book was written by a group of professors from the EFL Teacher Training College at the Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional de Cuyo. They are all involved in teaching EFL and researching on topics related to functional aspects of language. They are especially interested in the role of genres in the EFL curriculum and in ways of foregrounding  the role of texts as key organizing constructs. The textual descriptions and the pedagogical applications that have been developed by this research group have also been shared and tested in workshops with teachers working in public and private educational contexts in Mendoza.

 

Este libro es el resultado del trabajo de un grupo de docentes-investigadoras del Profesorado de Inglés de la Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional de Cuyo. Todas ellas se dedican a la enseñanza del inglés como lengua extranjera, investigan sobre temas relacionados con los aspectos funcionales de la lengua y el rol que desempeñan los géneros textuales en los programas de enseñanza de inglés como lengua extranjera y procuran generar material de enseñanza-aprendizaje en el que los géneros textuales sean ejes organizadores centrales.  Las aplicaciones pedagógicas que han desarrollado han sido compartidas y validadas en talleres ofrecidos a profesores de inglés de los ámbitos público y privado de Mendoza.